Jste zde: Domů |

Historie

Základy této profese jsem dostal od svého otce Václava, který jako universální konstruktér a technolog se vždy zajímal o to co jezdilo, plavalo a létalo. Seznam jeho konstrukcí by byl velice dlouhý…jmenuji alespoň ty zajímavé: lidové vozítko „ Krejbi-

chova tříkolka“, stavba záv.vozů F 750 a rekonstrukce mot. BMW Sahara, čtyřrychlostní „Pionýr“ Jawa 50 pro motocrosy.

Zoom gallery Zoom gallery Zoom gallery Zoom gallery

Na začátku 70 let začala naše spolupráce s Metalexem, pro který jsme vyráběli samosvorné diferenciály, úpravy převodovek a za největší projekt považuji konstrukci a výrobu malé série 16ti ventilové hlavy pro motory VAZ. Pro tento projekt jsme poprvé začali vyrábět vačkové hřídele na vlastním zařízení.

S touto problematikou nám na začátku pomáhal otcův přítel ing Mackrle ( šéf konstruktér Tatry Kopřivnice ).

Po ukončení motokrosové kariéry jsem na začátku 70let začal závodit s vozy Fiat a NSU TTS. V té době ale přišel projekt 16ti ventilového motoru VAZ a já s jeho 2l verzí jsem úspěšně konkuroval vozům BMW, Alfa Romeo a Renault Alpina. Potom přišla slavná éra 80let a okruhové závody s vozy VAZ ( AP 1300, B 1600 ). V této době jsem získal 6x titul MR.

Zoom gallery Zoom gallery Zoom gallery Zoom gallery

Upravoval jsem motory VAZ pro autokros ( Hošek ), soutěže ( Blahna ) a další. Během těchto let mě „ nouze „ naučila také vyrábět kované písty. A tyto dvě základní součásti závodních motorů( vačky a písty ) vyrábím a zdokonaluji dodnes.

Dnešní moje produkce není pouze pro sportovní vačky i písty vyrábím pro veterány, zajišťuji náhradní výrobu (např. pro již nevyráběné lokotraktory), pro silniční tuning, pro motocykly, pro zemní stroje. Omezením je délka 1350mm a průměr hřídele 160mm.

V současnosti mám cca 300 různých profilů, ale navrhujeme i nové dle potřeby a zadání.

Tuto produkci doplňuji dnes o výpočty pro optimalizaci sacího a výfukového traktu k vačkovým hřídelím, které vyrábím.

Toto je malé nahlédnutí do 35let dlouhé historie výroby vačk.hříd. a pístů firmy KREJBICH- KTUNING

Petr Krejbich

historie sportovní kariéry

1963-1964
krajský přebor motocross mládeže
1.místo

1965-1967
krajský přebor motocross ČZ 250

1968-1969
Dukla Olomouc motocross MR ČZ 360

1974-1976
závody automobilů do vrchu Fiat 127 a NSU TTS
2. a 3. místo MR

1978-1979
závody automobilů do vrchu VAZ sk. A5 2000ccm 16v
2. místo MR

1980-1984
závody automobilů do vrchu a okruhové závody  MR.  tř. A Pohár
2. a 3. místo MR a 2x mistr republiky

1984-1989
okruhové MR tř. Produkční vozy 1600, VAZ sk. B 1600
1x2.místo MR a 4x mistr republiky

1993-1994
Ford Fiesta cup

1995
Ford Escort cup

1996
Peguot cup

 

Petr Krejbich

historie sportovní kariéry

1963-1964
krajský přebor motocross mládeže
1.místo

1965-1967
krajský přebor motocross ČZ 250

1968-1969
Dukla Olomouc motocross MR ČZ 360

1974-1976
závody automobilů do vrchu Fiat 127 a NSU TTS
2. a 3. místo MR

1978-1979
závody automobilů do vrchu VAZ sk. A5 2000ccm 16v
2. místo MR

1980-1984
závody automobilů do vrchu a okruhové závody  MR.  tř. A Pohár
2. a 3. místo MR a 2x mistr republiky

1984-1989
okruhové MR tř. Produkční vozy 1600, VAZ sk. B 1600
1x2.místo MR a 4x mistr republiky

1993-1994
Ford Fiesta cup

1995
Ford Escort cup

1996
Peguot cup